Geslaagde Open Dag

Met vreugde kijken wij terug op de Open Dag van stichting Mheer voor Fako. Het was een stralende dag met veel warmte zowel binnen als buiten. Buiten zorgde de zon voor de warmte en binnen was het de sfeer tussen de aanwezigen die voor veel warmte zorgde. Het was een geslaagde en gezellige dag.

Aan iedereen, die gevraagd en ongevraagd, er voor gezorgd heeft dat alles op rolletjes liep  een hartelijk woord van dank, terima kasih banyak.

De opkomst voor de wandeling was niet groot maar ik denk dat ik namens diegene spreek die wel de wandeling gelopen hebben dat je wat gemist hebt als je er niet bij was. Onder aan de bosrand van "Mheare busch" hoorden de wandelaars al op een afstand het trommelgeluid van een tifaspeler. Op een bankje zat de Molukse verteller Patrick met aan zijn zijde de tifaspeler Raphael. Er werd de legende verteld van Tete Jonker. Verder door gewandeld onder de stralende zon en een aangename temperatuur richting Noorbeek. Bij de kerk aangekomen konden de wandelaars in een gerestaureerde schuur van Huub en Elfriede Senden Mergelsberg een mooie legende aanhoren, verteld door Vanessa. Zij vertelde het verhaal van Batu betaun. Een verhaal waar menig oog niet droog van bleef. Vooral door de wijze waarop Vanessa dit vertelde maar ook door de aanvulling van een projectie op de achtergrond van menaridansende meisjes uit Fako. Op dat moment is de Open Dag en het doel waarvoor je het doet heel dicht bij elkaar.

Terug in de harmoniezaal was er ruimte voor lekker Moluks eten. Een ieder die behoefte had aan een korte welness massage kon terecht bij Piet. Zijn vrouw Marianne zorgde voor glimmende nagels bij de bezoekers. Deze spontane actie kwam geheel ten goede aan onze stichting. Door de aanwezige kinderen werd naar tevredenheid geknutseld.

Omstreeks 16 uur heeft Annelien, de voorzitter, de middag geopend met een presentatie over stichting Mheer voor Fako. Dan volgde diverse optredens door de Kung Fu groep, Pencak Silat en deTifagroep. Neven en nichten met roots in Fako hebben nog een mooie bijdrage geleverd door gezamenlijk, onder begeleiding van gitaar, het lied Tanah Susbé ten gehoren te brengen. Als afsluiting van de middag heeft Jos Senden enkele limburgse liederen gezongen. Hij heeft de aanwezigen zover gekregen dat bijna iedereen aan de polonaise heeft deelgenomen.

Foto's van deze dag vindt u hier.

Marieke 10-11-2010

Laatste bericht
Laatste bericht van Stichting Mheer voor Fako   Zoals we reeds eerder gemeld hebben gaat stichting Mheer voor Fako stoppen met haar activiteiten. Te weten projecten op de Kei eilanden,...